3 ترفند وردپرسی جذاب برای حرفه ای ها
امروزه بر خلاف گذشته اولین و مهمترین کار برای شروع یک کسب و کار داشتن یک وبسایت هست ؛ وبسایتی که محصولات و خدمات ما رو به بهترین شکل ممکن ارائه بده که متاسفانه با اومدن هوش مصنوعی و ابزاری مثل Chat GPT دیگه همه فکر میکنن هر کاری رو میتونن به راحتی با این ابزار هوشمند انجام بدن اما نمیدونن که اینجوری فقط دارن کسب و کارشون رو نابود میکنن ، کسی که به دنبال ساخت یک برند حرفه ای هست ؛ باید به دنبال یک طراحی سایت حرفه ای هم باشه . رک بگم ؛ نصب کردن وردپرس آسونه . یه قالب انتخاب میکنی ، چند تا افزونه میریزی ، یه نوشته میزاری و تمام . ولی اگه فکر میکنی این یعنی طراحی سایت ، باید بگم نه! این فقط شروعشه! اینجا در ادامه قراره با هم 3 ترفند وردپرسی جذاب برای حرفه ای ها رو یاد بگیریم
اگر میخوای یه رشد واقعی رو توی کسب و کار و برندت تجربه کنی ، باید طبق اصول پیش بری و ترفند هایی رو اجرا کنی که حاصل تجربه ی متخصص های این حوزه باشه ، نکاتی که توی هر آموزشی پیداش نمیکنید ، نکاتی که باعث میشه کاربر عاشق سایت شما بشه گوگل تحسینش کنه و در نهایت فروشتون بالا بره.
و توی این مقاله قراره 3 تا از ترفند های وردپرسی جذاب رو بهتون آموزش بدم
3 تکنیک وردپرسی جذاب برای طراحان حرفه ای
خب اولین نکته ای که باید بهتون بگم که برای سایت شما بسیار مهم و حیاتی هست ، نصب افزونه ی فوق العاده کاربردی Yost SEO است ، اینکه چطور کار میکنه ، چه ویژگی هایی داره و چرا نصبش یه ترفند ساده ولی طلاییه؟
Yost SEO چیست؟
Yost SEO یک افزونه ی رایگان (با نسخه پریمیوم) برای وردپرس هست که بهتون کمک میکنه محتوای سایتتون رو طوری بنویسید و تنظیم کنید که هم برای مخاطب جذاب باشه و هم برای موتور های جستجوی گوگل قابل فهم و رتبه بندی باشه.
این افزونه دقیقا مثل یه مربی سئو کنار شما هست و هر بار که یه نوشته یا صفحه ی جدید میسازین بهتون میگه که چی خوبه ، چی بده و چی جا داره که بهتر بشه بشه
نصب و راه اندازی اولیه :
- وارد پیشخوان وردپرس بشید
- از بخش افزونه ها > افزودن > عبارت «Yost SEO» رو جستجو کنید
- روی نصب و فعال سازی کلیک کنید
- بعد از نصب ، یه منوی جدید به اسم «SEO» به پنل شما اضافه میشه
ویژگی های کلیدی Yost SEO :
- تحلیل سئو در لحظه : یعنی وقتی شما یک نوشته یا یا برگه مینویسید ، Yost پایین صفحه یه بخش اضافه میکنه که محتوای شما رو بررسی میکنه
- اینکه آیا کلمه کلیدی اصلی توی عنوان هست؟ آیا طول متن مناسبه؟ آیا لینک داخلی و خارجی داره؟
- بررسی خوانایی متن : Yost فقط به سئو فکر نمیکنه بلکه به کاربر هم اهمیت میده یعنی با ابزار خوانایی بررسی میکنه که
- جملاتت خیلی بلند نباشن
- پاراگراف ها منطقی باشن و …
- پشتیبانی کامل از زبان فارسی و قالب های راست چین : اگه حساب Google Search Console داری ، میتونید با Yost وصلش کنید تا اطلاعات ایندکس و خطاهای سایتتون رو ببینید
نسخه ی پریمیوم چی داره؟
اگر خواستید یک قدم جلوتر برید ، نسخه ی پریمیوم امکانات بیشتری داره :
- پیشنهاد لینک های داخلی خودکار
- چند کلمه ی کلیدی برای هر نوشته
- مدیریت ریدایرکت ها
- پشتیبانی حرفه ای
چرا نصب Yost SEO یه ترفند طلاییه؟
- چون بدون دانش فنی میتونید سئوی داخلی سایتتون رو مدیریت کنید
- چون هر بار که محتوا مینویسید ، انگار یک مربی حرفه ای کنارتون هست
- چون باعث میشه گوگل راحت تر سایتتون رو بخونه و بهش رتبه بده
- چون ظاهر سایتتون رو توی نتایج جستجو حرفه ای تر میکنه
دومین ترفند وردپرسی جذاب برای حرفه ای ها

ساخت بخش «نظرات مشتریان» برای افزایش اعتماد و فروش
چرا نظر مشتری الان مهمتر از هر تبلیغیه؟ چون توی فضای سوشال مدیا کاربر به یک چیز بیشتر از هر تبلیغی اعتماد میکنه و اونم نظر کسایی هست که قبل از اونا خرید کردن یا از خدمات شما استفاده کردن . پس اگه این نظرات واقعی نمایش داده بشن ، سایتتون نه تنها حرفه ای تر دیده میشه ، بلکه تبدیل میشه به یک اعتماد .
نکات طلایی برای واقعی تر کردن نظرات :
- از مشتری واقعی بخواید که نظر بده ، نه فقط یه متن ساختگی
- اگه میتونید یه عکس یا اسم واقعی بزارید
- در نظر داشته باشید که نظرات کوتاه اما صادقانه بهتر از متن های طولانی و تبلیغاتی هستن
- از مشتری بخواید که بگه چه مشکلی داشته و چجوری حل شده چون خیلی تاثیر گذار هست
قرار دادن نظرات مشتریان چه تاثیری داره؟
- اعتماد کاربر چند برابر میشه
- نرخ تبدیل بالا میره
- برندت واقعی تر و انسانی تر دیده میشه
- محتوای تولید شده توسط کاربر واقعی باعث تقویت سئوی سایت شما میشه
- و سایتتون تبدیل میشه به یک تجربه ی واقعی
خب امیدوارم که تا اینجای مقاله براتون کاربردی و مفید بوده باشه بی مقدمه میریم سراغ آخرین و مهمترین نکته از نکات جذاب وردپرسی که هر کسی نمیدونه

ساخت بخش «درباره ما» با داستان سرایی واقعی
چرا این بخش خیلی مهمه؟ چون خیلیا بخش «درباره ما» رو با یک متن خشک و رسمی پر میکنن : «ما یک تیم متخصص هستیم که در زمینه طراحی سایت فعالیت میکنیم و …» ولی کاربر دنبال یه داستانه ، دنبال یه حسه ، دنبال یه آدمه …
اگر بتونید توی این بخش ، داستان واقعی برندتون رو تعریف کنید ، اینکه مثلا از کجا شروع کردید اون وقت کاربر نه تنها اعتماد میکنه ، بلکه باهات ارتباط احساسی برقرار میکنه . باید یادمون باشه که فروش با احساس آدما سر و کار داره، نه با منطقشون !
چطور یک بخش «درباره ما» حرفه ای بسازیم؟
1. داستانتون رو تعریف کنید
- از کجا شروع کردید؟
- چی باعث شد وارد این مسیر بشید؟
- چه چیزایی براتون مهمه؟
- چرا این کار رو ادامه میدید؟
2. از ارزش هاتون بگید
- مثلا «ما به جزئیات اهمیت میدیم . چون میدونیم که شما فقط به دنبال یک اطلاعات نیستید ، بلکه دنبال یه تجربه ی واقعی هستید»
3. یه عکس واقعی بزارید
- اگه تیم دارید ، یه عکس گروهی . اگه فریلنسر هستید یه عکس از خودتون با لپتاپ یا فضای کاری.
این باعث میشه که کاربر حس کنه با یه آدم واقعی طرفه!
قرار دادن بخش «درباره ما» چه تاثیری داره؟
- اعتماد بیشتر مخاطب
- برندینگ قوی تر
- نرخ تبدیل بالاتر
- حس واقعی بودن سایت
خب، تا اینجای کار چند تا ترفند ساده ولی خفن رو با هم مرور کردیم که هر کدومشون یه قدم کوچیک ولی مؤثر برای حرفهایتر شدن سایت وردپرسی بودن
اگه بخوایذ سایتتون فقط یه ویترین نباشه و واقعاً با مخاطب ارتباط بگیره، همین جزئیات کوچیکن که فرق بین یه سایت معمولی و یه برند واقعی رو میسازن و خب، اگه تا اینجا اومدید، یعنی دقیقا این جزئیات برای شما هم مهمه. پس دمِتون گرم که وقت گذاشتید، خوندید، و احتمالاً یه قدم جلوتر از خیلیای دیگه هستین.. حالا نوبت شماست که این ترفندها رو اجرا کنید و سایتتون رو تبدیل کنید به یک سایت حرفه ای.
اگه حس میکنید وقتشه سایتتون یه لول بره بالاتر، یا یه طراحی کاملا شخصی سازی شده میخواید، ما اینجا هستیم.
با عشق، با تجربه، و یه نگاه متفاوت، میتونیم کمکتون کنیم یه سایت بسازید که باهاش موندگار بشید …
اگه سردرگم هستید و نمیدونید دقیقا چه سایتی مناسبت شما هست یا میخواین سایتتون رو ارتقا بدید ؛ یه جلسه مشاوره ی رایگان براتون طراحی کردیم؛ فقط کافیه با پشتیبانی ما در ارتباط باشید ؛ بقیهشو با هم میسازیم!
آخرین مقالات نوشته شده :
5 اشتباه در طراحی که مشتری رو فراری میده!





دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.